Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2021


 

Δεσμεύσεις

Παντού στη ζωή μας, υπάρχουν δεσμεύσεις για να μας θυμίζουν να ενεργούμε και να συμπεριφερόμαστε με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Είτε είναι επίσημες δεσμεύσεις όπως ένας γάμος ή ένα συμβόλαιο, είτε είναι προφορικές και ανεπίσημες όπως μια υπόσχεση. Σε κάθε περίπτωση βρισκόμαστε μπροστά σε ένα συμφωνημένο μονοπάτι που οφείλουμε να το περπατήσουμε με το άτομο με το οποίο δεθήκαμε με την δέσμευση αυτή.

Με βάση τα παραπάνω, είναι απολύτως σημαντικό – όχι πάντα αυτονόητο – να είμαστε συνειδητοί όταν δεσμευόμαστε. Δηλαδή να ξέρουμε ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της εκάστοτε δέσμευσης.

Πολλοί άνθρωποι δεσμεύονται καθημερινά να φέρουν εις πέρας τις καθημερινές τους υποχρεώσεις, λίγοι άνθρωποι ωστόσο δεσμεύονται με τον εαυτό τους. Οι προσωπικές δεσμεύσεις είναι, για μένα, οι πιο σημαντικές. Επειδή όταν κρατάω της υποσχέσεις που δίνω στον εαυτό μου είναι σίγουρο ότι με τον ίδιο τρόπο, θα φανώ αντάξια των δεσμεύσεων  που συνάπτω με τους ανθρώπους γύρω μου.

Έτσι σκέφτηκα να κάνω μερικές δηλώσεις που για μένα είναι δεσμεύσεις και ίσως βοηθήσουν κι εσάς να οργανώσετε κάποιες καταστάσεις και να βελτιώστε την ποιότητα της ζωής σας. 

Θυμηθείτε ότι οι δεσμεύσεις δημιουργούν για εμάς τη νέα μας πραγματικότητα. Ίσως να μην τις θυμόμαστε όλες πάντα ή ίσως να μην ξέρουμε αν μπορούμε να τις καταφέρουμε. Σίγουρα όμως, όσο περισσότερες φορές τις φέρνουμε στο μυαλό μας, τόσο περισσότερο μπορούμε να τις πετύχουμε. Είναι καλό, αυτό που έχω συμφωνήσει να ξέρω ότι ωφελεί εμένα και τους συνανθρώπους μου.

Έτσι λοιπόν :

Δεσμεύομαι να ευγνωμονώ κάθε μέρα για όλα όσα έχω.

Δεσμεύομαι να αγαπώ, να φροντίζω και να καλλιεργώ τον εαυτό μου καθημερινά.

Δεσμεύομαι να προσφέρω με αγάπη τον  καλύτερό μου εαυτό στους ανθρώπους γύρω μου.

Δεσμεύομαι να αφήνω τους ανθρώπους να εκφράζουν τον αληθινό τους εαυτό χωρίς να τους κρίνω.

Δεσμεύομαι να ακούω τις ανάγκες του σώματός μου και να τις καλύπτω.

Δεσμεύομαι να αναγνωρίζω τις ανάγκες της ψυχής και του πνεύματός μου και να τις φροντίζω.

Δεσμεύομαι να εκφράζω με τον κατάλληλο τρόπο τα συναισθήματά μου.

Δεσμεύομαι να διατηρήσω στη ζωή μου υγιείς ανθρώπινες σχέσεις.

Δεσμεύομαι να αναγνωρίζω τα λάθη μου και να γίνομαι καλύτερη μέσα από αυτά.

Δεσμεύομαι να συγκρίνω τον εαυτό μου με τον άνθρωπο που ήμουν χθες για να βελτιωθώ και όχι με άλλους ανθρώπους.

Δεσμεύομαι να συνεχίσω να γράφω, αν αυτά που γράφω, βοηθήσουν έστω κι ένα μόνο  άτομο πάνω σε αυτή τη γη.

Η λίστα των δεσμεύσεων δεν εξαντλείται εδώ. Είναι ανοιχτή για να συμπληρώσετε κι εσείς τις δικές σας δεσμεύσεις. Αναγνωρίστε τις ανάγκες σας, εκφράστε τις στο χαρτί και δεσμευτείτε με τον εαυτό σας. Βάλτε φαντασία και κυρίως σεβασμό και αγάπη!