Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021

ΕΜΠΟΔΙΑ


 

Εμπόδια

Πολλές φορές τυχαίνει, μόλις βάλουμε το πόδι μας πάνω σε έναν δρόμο που φαίνεται στρωμένος με ροδοπέταλα, να εμφανιστούν εμπόδια. Επαγγελματικό αδιέξοδο, ατυχείς σχέσεις, οικονομικές δυσκολίες. Συχνά όλα αυτά και διάφορα άλλα, είτε μικρότερα, είτε μεγαλύτερα εμπόδια, παρουσιάζονται την στιγμή που έχουμε πάρει μια νέα σημαντική απόφαση για την ζωή μας. Τα εμπόδια είναι εσωτερικές και εξωτερικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε όταν αλλάζουμε κάποιο κομμάτι της ζωής μας. Τότε το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνουμε είναι να αντιμετωπίσουμε αυτά τα εμπόδια, επειδή, αν δεν το κάνουμε, θα καθυστερήσει ή θα ματαιωθεί η αλλαγή που θέλουμε να επιφέρουμε στη ζωή μας.

Είναι καλό να έχουμε στο μυαλό μας ότι τα εμπόδια είναι μέρος της αλλαγής. Να τα περιμένουμε και να τα καλωσορίζουμε. Επειδή αυτά θα μας δείξουν πόσο αποφασισμένοι είμαστε να προχωρήσουμε με την αλλαγή που θέλουμε. Αυτά θα ισχυροποιήσουν την απόφασή μας και θα μας δείξουν τυχόν βελτιώσεις που χρειάζεται να κάνουμε.

Κάποιοι άνθρωποι μπροστά στα εμπόδια τα παρατάνε. Παραλύουν από φόβο, παγώνουν μπροστά στα διλήμματα. Έτσι, πολλές φορές οι άνθρωποι μεταφράζουμε τα εμπόδια σαν μια δικαιολογία για να σταματήσουμε και να μην προχωρήσουμε. Η γνωστή φράση «κάθε εμπόδιο για καλό», άλλωστε, λέγεται γι’ αυτόν τον λόγο, για να δικαιολογήσουμε την στάση μας και να τα παρατήσουμε. Πότε όμως είναι καλό να σταματάμε και πότε η επιμονή μας μας ανταμείβει; Φυσικά υπάρχει τρόπος για να καταλάβουμε αν τα εμπόδια ήρθαν για να μας σταματήσουν ή αν ήρθαν για να μας δυναμώσουν.

 Ο πρώτος τρόπος για να το καταλάβω είναι αν αυτή η αλλαγή που θέλω να φέρω στη ζωή μου με γεμίζει αισιοδοξία και θετικά συναισθήματα. Αν μου δημιουργεί πληρότητα και φέρνει ικανοποίηση στην καρδιά μου. Αν προέρχεται από τον εαυτό μου που θέλει να εξελιχθεί και να προχωρήσει στη ζωή του. Αν ό,τι κάνω προέρχεται από προσωπική ανάγκη και όχι για να εντυπωσιάσω τους ανθρώπους γύρω μου. Τότε τα εμπόδια ήρθαν για να με βελτιώσουν και να μου προσφέρουν γνώση.

Ο δεύτερος τρόπος είναι να μετρήσουμε το καλό που θα μεταδώσουμε με αυτή την αλλαγή. Πόσο καλό θα προσφέρω στον εαυτό μου και στους άλλους ανθρώπους. Αν κάτι βελτιώνει την δική μου ποιότητα ζωής αυτόματα βελτιώνει και την ποιότητα ζωής των ανθρώπων γύρω μου. Και σε αυτή την περίπτωση τα εμπόδια ήρθαν για να με ωφελήσουν και να με δυναμώσουν.

Πολλές φορές κάποια δώρα εμφανίζονται ως εμπόδια που βοηθούν να ανοίξει ο δρόμος για την νέα μας ζωή. Ένα παράδειγμα είναι όταν κάποιος δουλεύει παραπάνω για να πάρει προαγωγή και στο τέλος του μήνα έρχεται απόλυση. Σίγουρα η απογοήτευση είναι μεγάλη. Αν όμως ακριβώς εκείνη την στιγμή, εμείς σκεφτούμε πού μπορεί να ωφεληθούμε από αυτό, τότε θα πάρουμε μια απάντηση σύντομα. Και ξαφνικά εκεί που ψάχνουμε μια λύση έρχεται η δουλειά των ονείρων μας. Πολύ καλύτερη από την προηγούμενη. Σε αυτή την περίπτωση η απόλυση ήταν ένα δώρο, που όμως εμφανίστηκε ως εμπόδιο, αλλά με έφερε πιο κοντά στην αλλαγή που επιθυμούσα.

 Πάνω απ’ όλα βοηθά η θετική μου στάση, όχι εθελοτυφλώντας και πετώντας στα σύννεφα, αλλά, έχοντας την σιγουριά πως οτιδήποτε και να μου συμβεί θα τα καταφέρω. Βοηθά επίσης, όταν αναγνωρίζω τους φόβους μου και κρατώ την πολύτιμη γνώση που μου προσφέρουν.

Έτσι λοιπόν, την  επόμενη φορά που θα έρθετε αντιμέτωποι με ένα εμπόδιο, δείτε το σαν ένα μήνυμα που λέει ότι έχετε πλησιάσει ακόμα πιο πολύ τον  στόχο σας. Να θυμάστε: για κάθε δυσκολία που θα αντιμετωπίσετε θα σας έρθει και ένα δώρο. Για ό,τι σας αφαιρέθηκε, θα υπάρξει και κάτι καλύτερο που θα το αντικαταστήσει.

Μπροστά σε ένα εμπόδιο, ας μη χάνουμε τον δρόμο μας. Κυρίως χρειάζεται να κρατάμε την πίστη μας ζωντανή. Χάραξε την πορεία σου με βάση ένα αστέρι και θα μπορείς να βρεις τον δρόμο σου σε κάθε τρικυμία, μας λέει ο Ντα Βίντσι. Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να βρίσκουμε πάντα τον δρόμο μας.

Έχετε την αγάπη μου και καλό δρόμο σε όλους!