Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2022

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ


Κάθε νέο ξεκίνημα σηματοδοτεί την αφετηρία ενός νέου κεφαλαίου στη ζωή μας. Το μεγαλύτερο ξεκίνημα, η πιο ξεκάθαρη αρχή είναι η αρχή ενός νέου έτους. Πολλοί από εμάς βάζουν νέους στόχους για το έτος που μπαίνει στη ζωή μας, και στο τέλος του έτους γίνεται ο απολογισμός.

Όπως κάθε ξημέρωμα έχουμε στην διάθεσή μας 24 ώρες να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, έτσι και στην αρχή του έτους έχουμε 365 24ωρα να χρησιμοποιήσουμε προς όφελός μας. Πολλές φορές δεν είναι εύκολο και οι στόχοι ξεχνιούνται στην πορεία. Ωστόσο κοιτώντας πίσω πάντα υπάρχουν εμπειρίες που βιώσαμε και μαθήματα που πήραμε. Τίποτα δεν πάει χαμένο, όλα έχουν τον σκοπό και λόγο τους.

Υπάρχει και ένας διαφορετικός τρόπος να δούμε την αρχή του χρόνου. Αυτή η αρχή μπορεί να είναι εκτός από μια νέα απόφαση, ένας νέος τρόπος να δούμε την ζωή μας και τον ίδιο μας τον εαυτό. Είναι ευκαιρία να έρθουμε πιο κοντά στο πιο αληθινό μας κομμάτι και να διεκδικήσουμε την ζωή που ονειρευόμαστε.


Κάποιες διερευνητικές ερωτήσεις που μπορούμε να κάνουμε στον εαυτό μας είναι: τι άνθρωπος θέλω να είμαι; Με τι αξίες και τι ποιότητες ζωής θέλω να ζω; Θέλω να αλλάξω κάτι στη ζωή μου; Ποιο είναι αυτό; Χρειάζεται να φροντίσω περισσότερο τον εαυτό μου; Ποιες ανθρώπινες σχέσεις θέλω να έχω στη ζωή μου; Υπάρχουν άνθρωποι από τους οποίους χρειάζεται να απομακρυνθώ; Με άριστα το 10, πόσο ευτυχισμένος/η είμαι; Τι μπορώ να κάνω για να βελτιώσω τον βαθμό, αν είναι κάτω από 10;

Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι πάρα πολλές. Κάποιες μας ταιριάζουν περισσότερο και άλλες λιγότερο. Σημασία έχει να αξιοποιήσω την νέα χρονιά, την κάθε νέα μέρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να προσφέρω τόσο σε εμένα, όσο και στους ανθρώπους γύρω μου αληθινό- αυθεντικό μου εαυτό.

Καλή χρονιά!